Imma / fukt på fönstren – inte detta år!

Förra vintern skrev jag om att jag hade stora problem med fukt/imma på mina fönster. Du kan läsa om det här och här.

Jag har lagt märke till att jag även denna vinter haft många besökare som hittat hit då de sökt på sökord relaterade till detta problem. Så jag tänkte jag skulle uppdatera er, och berätta hur denna vinter varit. För förra vintern var det SJUKT mycket fukt och imma.

Denna vinter – absolut inget alls! Min viktigaste tips är att skapa bättre ventilation. Om man inte vill, eller får, borra hål i väggen och sätta in en ventil så föreslår jag att ni har på köksfläkten dygnet runt.

Här löste sig problemet genom att vaktis satte in en vägg-ventil på ena sidan lägenheten och att jag har köksfläkten på i andra änden av lyan. Således – ingen som helst fukt längre!

Lycka till, ni som har detta inte så vidare delikata problem.

Published in: on januari 1, 2010 at 2:53 e m  Comments (1)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://addanna.wordpress.com/2010/01/01/imma-fukt-pa-fonstren-inte-detta-ar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Hej! Jag har ju en luftvärmepump installerad hemma. Tycker ju att det borde lösa problemet. Hemma har jag kondens på alla fönster, förutom de i köket.


Lämna en kommentar