Nu ska jag få hjälp med min fukt..

Inte varje dag två charmiga karlar ringer på dörren för att undersöka en singelkvinnas fukt – men det var just vad som hände här nyss. 😉

Två av områdets vaktmästare kom just förbi och tittade på fukten i fönstren (som jag skrev om här tidigare), på dörrarna osv som jag har här. Fönstren är ju täckta av fukt, och nu har även dörrarna börjat kärva. Ytterdörren är ännu rätt ok, men altandörren öppnade jag häromdagen och fick sen inte alls igen den… så jag fick gå runt och sparka in den… sen dess har jag INTE öppnat den igen.

De sa att radhusen här mer eller mindre är som att leva i plastpåsar. De har usel ventliation, har plast i väggarna och ja, jag var visst inte ensam om problemet. De ska nu slå sina kloka huvuden ihop och sen börja trixa och fixa här i nästa vecka. Fönsterventiler ska sättas in, alla tätningslister i fönster och dörrar ska bytas och köksfläkten ska bytas.

Dessutom (vilket inte alls har med saken att göra) så ska de i nästa vecka lyfta ut mitt badkar – så då behöver jag inte längre vara rädd att rasa omkull när jag duschar i badkaret! 😛 Läs om mina våndor här. 😉

The URI to TrackBack this entry is: https://addanna.wordpress.com/2008/11/21/nu-ska-jag-fa-hjalp-med-min-fukt/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hjälp, när jag bara läste rubriken tänkte jag på snusk. Få hjälp med min fukt… hm, det är stora fel på mig. 😉

  2. Lika stora fel som på mig i så fall – för det var liksom syftet med det hela! 😆 Min pubertala hjärna hoppade in när jag skrev inlägget! 😉
    ”Inte varje dag två charmiga karlar ringer på dörren för att undersöka en singelkvinnas fukt – men det var just vad som hände här nyss.” 😉
    Vad fånig jag är som skrattar åt mina egna snusk-formuleringar!


Lämna en kommentar