Nytt betygssystem

Nu ska det bli ett nytt betygsystem i skolorna – igen.

A-F (där F är icke godkänd).

Det var ju de ett jävla hattande fram å tillbaka…

**hört på tv4-nyheterna ca 15:32 idag**

Published in: on november 6, 2008 at 4:37 e m  Comments (2)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://addanna.wordpress.com/2008/11/06/nytt-betygssystem/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Ja verkligen. Jag gissar väl att det har nåt att göra med att enklare kunna göra internationella jämförelser av betyg, att allt ska bli mer enhetligt i hela Europa… Men hattigt är det, det var ju inte längesen vi bytte. Väl?

  2. Ja du… jag antar att det finns en sån tanke bakom. Och att jag läste nånstans att man vill kunna gradera de ”duktiga eleverna” mer precisist…. *SUCK*

    Jag hade ju 1-5 ‘på min tid’ (jag slutade 9:an 1993), och sen byttes det ju till IG-MVG och så nu igen… jag som är så seg för förändringar hänger inte med. 😀


Lämna en kommentar